Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2020. május 18-án (hétfőn), meghatározott ügytípusok tekintetében újra elindul a konzuli ügyfélfogadás. Az ügyintézéshez előzetes  időpontfoglalás szükséges. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat.

 

I. fázis: május 18-tól –Az útlevélkérelmek újraindítása azon magyar állampolgárok számára, akiknek az okmánya az elmúlt időszakban lejárt, vagy legfeljebb 1 hónapon belül le fog járni, illetve japán vízumuk meghosszabbításához, illetve külföldre történő utazásukhoz szükséges a hamarosan lejáró útlevelük meghosszabbítása.

Továbbá postai úton fogadjuk be

  • a születések hazai anyakönyvezésére irányuló kérelmeket, az ezekhez kapcsolódó egyéb kérelmekkel (anyasági támogatás, FÉTÁM), és az esetlegesen hozzájuk kapcsolódó házasság hazai anyakönyvezésére vonatkozó kérelmekkel;
  • a családi állapot igazolási ügyeket;
  • az olyan hitelesítésre vonatkozó kérelmeket, melyek elmaradása jelentős hátránnyal jár az ügyfélre nézve, továbbá melyek intézése nem kíván személyes megjelenést;
  • az erkölcsi bizonyítvány igénylését;
  • valamint az anyakönyvi kivonatok kiállítását (ez utóbbi e-mailen is kérhető). 

 

II. fázis: június 2-től – Minden útlevélkérelem, illetve Elektronikus személyazonosító igazolvány (E-szig) kérelem befogadásra kerül azon személyek számára, akik kizárólag magyar állampolgársággal rendelkeznek.

 

A házasság hazai anyakönyvezésére vonatkozó kérelmek szintén, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, postai úton intézhetők lesznek.

 

Amennyiben a szigorítások május 31-e után nem kerülnek meghosszabbításra, úgy a személyes megjelenést igénylő hitelesítések intézésére is sor kerülhet, előre láthatólag június 15-től (pl. aláírás-hitelesítés).

Az állampolgársági ügyek (EHON és egyéb állampolgársági kérelmek) átvételét június 26-tól tervezzük.

 

A fenti ügyek intézéséhez továbbra is előzetesen történt időpontfoglalás szükséges. 2020. május 31-ig időpontot csak e-mailen történő egyeztetés után tudunk adni. Telefonos ügyfélszolgálat továbbra sem elérhető, kivéve érdekvédelmi ügyekben.

A konzuli díjak megfizetése továbbra is a korábban megszokott módon, banki befizetéssel történik az alábbi módon:

A konzuli ügyekhez kapcsolódó díjak kizárólag banki befizetéssel teljesíthetők. Az ATM-en keresztül történő befizetés , valamint az e-banki utalás NEM LEHETSÉGES.

A befizetést az SMBC Bankban kell megtenni személyesen.

A befizetést segítő sablon ITT érhető el.

Kérjük a Tisztelt Ügyfeleket, hogy úgy tervezzék az ügyintézésre szánt idejüket, hogy a banki ügyintézési időt is vegyék számításba.

 

A jelenlegi járványügyi helyzetre való tekintettel felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét az alábbi rendelkezések betartására:

Személyes ügyfélfogadás általános rendje:

  • beengedés az előre foglalt időpontban történik, várakozni – a kötelező távolságtartás betartásával  – a konzuli iroda előtti nyitott térben lehet;

  • a konzuli hivatal ügyfélfogadó helységébe az ügyfelek csak maszk használatával léphetnek be (ennek hiányában az ügyfél nem léphet be a konzulátus épületébe, és ügyintézés céljából új időpontot kell foglalnia). A maszkok beszerzéséről az ügyfeleknek maguknak kell gondoskodniuk és használatuk mellőzése esetén az ügyintézés megtagadható;

  • az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be (kísérő kizárólag akkor, ha azt hatósági érdek vagy egészségügyi szempont indokolja);

  • kérjük az ügyfélfogadó térben az előírt higiéniai előírások fokozott betartását, fokozott tekintettel a kihelyezett kézfertőtlenítő használatára!