Ezen az oldalon a konzuli hivatal tevékenységi körével összefüggő vagy  leggyakrabban felmerülő kérdéseket és az azokra adott válaszokat gyűjtöttük össze.  

 

  • Hogyan fizethető be a konzuli díj?

2021. január 4-től a konzuli ügyekhez kapcsolódó díjakat az ügyintézéskor, a helyszínen bankkártyával rendezhetik az ügyfelek. Személyes megjelenést nem igénylő ügyekben a konzuli díjakat lehet átutalással (banki vagy internetbanki) vagy bankfiókban történő befizetéssel rendezni.

Amennyiben Ön nem rendelkezik bankkártyával, abban az esetben banki befizetéssel vagy átutalással teljesítheti a fizetést. Szeretnénk viszont tájékoztatni arról, hogy 2021. február 1-től jelentős banki költséget számol fel a bank fiókban történő befizetés esetén. A banki befizetés díjáról kérjük, hogy érdeklődjön az illetékes SMBC bankfióknál. 

A bankfióki befizetést segítő sablon ITT elérhető. 

Banki átutaláshoz szükséges adatok:

Kedvezményezett neve: Hungarian Embassy

2-17-14 Mita, Minato-ku, Tokyo 108-0073 Japan

Sumitomo Mitsui Banking Corporation (三井住友銀行)

Bank kódja: 0009

Mita Dori Branch (Branch code: 623) / 三田通支店 (ミタドオリ)

Számlaszám: 6200699

https://gincode.com/branch_0009_623

Kérjük, hogy banki átutalás esetén, a banki átutalás megtörténtét mutató bizonylat másolatát vagy screenshot-ot küldjék meg részünkre.

  • Intézhető-e postai úton az ügyem?

Útlevél vagy aláírás-hitelesítés továbbá egyéb személyes megjelenést igénylő ügyek esetét kivéve, postai úton is intézhetők az ügyek. Postai ügyintézés esetén kérjük felbélyegzett válaszboríték mellékelését.

  • Fizethetem-e a konzuli díjat euróban?

NEM! A konzuli ügyekhez kapcsolódó díjak japán jenben vannak megállapítva, melyet az ügyintézéskor, a helyszínen bankkártyával, egyéb esetben banki átutalással vagy bankfióki befizetéssel rendezhetik az ügyfelek.