Elektronikus személyazonosító igazolvány (Eszig)

 

A konzuli tisztviselőnél csak magyar állampolgár, és kizárólag állandó személyazonosító igazolvány iránti igényt nyújthat be. Az állandó személyazonosító igazolvány cseréjére, illetve pótlására adatváltozás, érvényességi idő lejárta, vagy gyártmányhiba miatt, továbbá elvesztés, eltulajdonítás, megrongálódás, megsemmisülés miatt van lehetőség. Az Eszig érvényességi idejének lejárta miatti csere legkorábban a lejárati időt megelőző 60 napon belül lehetséges!

Figyelem! Elektronikus aláírás (E-sign) igénylésére a külképviseleteken nincs mód, azt a kérelmező az Eszig birtokában utólag elektronikusan, vagy magyarországi kormányablaknál személyesen kérelmezheti.

Új!!! Lefejlesztésre és beüzemelésre került a eSzemélyiM applikáció. Az applikáció segítségével a következő újításokra került sor:

-    Aktiválható, vagy módosítható a PIN kód, így nem szükséges konzuli irodába, vagy kormányablakba fáradni az aktiváláshoz,

-      Ellenőrizhetők a chip-ben tárolt adatok,

Az eSzemélyi okmánnyal és az eSzemélyiM mobilapplikációval, annak felhasználói kézikönyvével kapcsolatos további információk az https://eszemelyi.hu/ weboldalon olvashatók.

  • Hogyan kérelmezhetek Esziget?

A külképviseleten a kérelmet kizárólag személyesen lehet benyújtani, meghatalmazott útján való eljárásra nincsen lehetőség! A korlátozottan cselekvőképes (14. életévét betöltött) kiskorú és a cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú maga is kérelmezheti a személyazonosító igazolvány kiállítását.

6 éves kor fölött a személyes megjelenés szükséges, tekintettel arra, hogy biometria felvételére is sor kerül az eljárás kapcsán. 18 éves kor alatt mindkét szülő személyes jelenlétére is szükség van.

Időpontot online rendszerünkön keresztül foglalhat: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu/

 

  • Mennyi az eljárás díja?

2025. február 1-jétől már nem minden esetben ingyenesen kerül sor a személyazonosító igazolvány (továbbiakban: Szig.) kiállítására.

A személyazonosító igazolvány kiállításáért, pótlásáért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, kivéve

a) a korábbi állandó személyazonosító igazolvány érvényességének lejárta miatti új okmány igénylésekor (a lejárat előtti 60 napban, illetve a lejárat után igényelt okmányok esetében),

b) a 14. életévet be nem töltött kérelmező személyazonosító igazolványának igénylésekor,

c) a Magyarországon intézetben született, Magyarországon élő magyar állampolgár újszülött állandó személyazonosító igazolványának kiállításakor,

d) a családi állapot változásából eredő névváltozás miatti állandó személyazonosító igazolvány igénylésekor, amennyiben arra a családi állapot változására okot adó esemény bekövetkeztét követő 90 napon belül kerül sor, (Ebben az esetben különös figyelemmel kell lenni a 90 napos határidőre, mert a határidő lejártát követően nem igényelhető díjmentesen az okmány. A 90 nap az SZL-ben bejegyzett esemény dátumától számít, tehát külföldön kötött házasságok esetén a Szig. kérelem átvételét meg kell, hogy előzze a hazai anyakönyvezés és az SZL-be vétel.),

e) a honosított vagy visszahonosított polgár állandó személyazonosító igazolványának kiállításakor,

f) a 70. életévet betöltött kérelmező állandó személyazonosító igazolványának igénylésekor,

g) a korábbi személyazonosító igazolvány gyártáshibája esetén,

h) a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése esetén,

i) a korábbi állandó személyazonosító igazolvány tároló elemének nem működése esetén vagy, ha a tároló elem hibásan tartalmazza a törvényben meghatározott, a polgárnak vagy az igazolványnak a nyilvántartásban szereplő adatait, vagy

j) a korábbi állandó személyazonosító igazolvány elektronikus szolgáltatásainak nem megfelelő működésekor,

k) a huzamos tartózkodási jogosultsággal rendelkező, valamint a menekültként vagy oltalmazottként elismert személyek személyazonosító igazolványának igénylésekor.

 

  • Kell ujjnyomatot adni az Eszig igényléséhez?

A kérelem benyújtásakor a kérelmező arcképét, ujjnyomatát és aláírását az ügyintéző rögzíti.

  • Nem kell ujjnyomatot adni, ha:

a magyar állampolgár a 6. életévét még nem töltötte be;

ujjnyomat adására átmenetileg, vagy véglegesen fizikailag képtelen.

 

  • A régi személyi igazolványomat megtarthatom?

A régi személyazonosító igazolványt le kell adni az eljáró hatóságnak, ha a jogosult új állandó személyazonosító igazolvány iránti kérelmet nyújtott be. A még érvényes személyi igazolvány az új okmány kiállításáig visszaadható, ez esetben azonban az új igazolványt csak személyesen lehet átvenni, a régi okmány egyidejű leadásával.

 

Személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya):

2025. február 1-től a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány kiállításáért, pótlásáért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.

Nem kell a lakcímkártya kiállításáért igazgatási szolgáltatási díjat fizetni:

a) a 14. életévet be nem töltött polgár részére személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány igénylésekor,

b) a lakcímet is tartalmazó régi típusú személyazonosító igazolvány cseréjekor, amennyiben a polgárt személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvánnyal még nem látták el,

c) a tévesen bejegyzett adatok helyesbítése vagy a hatósági igazolvány gyártmányhibája esetén,

d) a Magyarországon intézetben született, Magyarországon élő magyar állampolgár újszülött nyilvántartásba vételekor,

e) ha a hatósági igazolvány kiállítására a központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozás miatt kerül sor,

f) a Magyarország területének a külföldi letelepedés szándékával történő elhagyásának bejelentése esetén.

 

A szolgáltatás díjtáblázatát megtekintheti itt.